Naše mateřská škola nabízí výchovně vzdělávací program pro rozvoj celkové osobnosti dítěte a pěkné zacházení s dětmi.
Koncepce je založena na pohybově – rekreačním programu, který vychází z přirozené potřeby lidského pohybu.
Poskytujeme dětem dostatek prostoru k pohybovým aktivitám všeho druhu ve všech ročních obdobích a to i na čerstvém vzduchu.
Pěstujeme základní sportovní přípravu s každodenním cvičením, klasickou tělesnou výchovu s cvičením na nářadí, pohybové hry, vycházky do okolí a využíváme dětské horolezecké stěny ve 2. třídě (BERUŠKY). Nabízíme dětem dostatek pohybových činností v průběhu celého dne.
Koncepce
PŘIROZENOU FORMOU BLÍZKOU DĚTSKÉMU CHÁPÁNÍ ROZVÍJET OSOBNOST DĚTÍ A
PŘIPRAVIT JE PO VŠECH STRÁNKÁCH PRO VSTUP DO DALŠÍ ETAPY JEJICH ŽIVOTA
- Pečovat o zdraví dětí a tělesný rozvoj
- péče o zdraví v průběhu celého dne (denní cvičení, vhodné oblečení, čištění nosu)
- nenutit děti do jídla – respektovat jejich potřeby
- dodržovat PITNÝ REŽIM
- respektovat informace rodičů při předávání dětí do MŠ
- Vzdělávání dětí rozvíjet přirozenou cestou
- prostřednictvím prožitků, praktických zkušeností
- uskutečňovat ho ve všech činnostech a situacích, které se v průběhu dne vyskytnou (vše bude provázáno a propojeno) – spontánní a řízené aktivity budou vyvážené
- v zájmových aktivitách pečovat o děti talentované
- Snažit se vytvářet podnětné a pohodové prostředí
- respektovat individuální potřeby, touhy a přání dětí
- poskytovat dětem časovou rezervu k získání potřebných návyků
- nabízet vhodné hračky a pomůcky
- respektovat pracovní tempo dětí, využívat pochvalu
- Rozvíjet sociálně-kulturní postoje
- vést k přátelství a soudržnosti s dětmi jiných národností
učit vnímat různost kulturních komunit
- v letních a podzimních měsících provádíme cvičení na zahradě nebo v přírodě
- využíváme pobytu venku k delším procházkám (chůze je nejpřirozenější pohyb člověka) je možnost pozorovat krásy přírody, utvářet si k ní kladný vztah, učit se s ní zacházet, získávat mnoho poznatků – ekologická výchova
- pořádáme polodenní výlety do přírody se sezónním zaměřením nebo poznávacím (za zvířátky), kde kromě ozdravného pobytu děti načerpají mnoho poznatků a zážitků – ekologická výchova
- s nejstaršími dětmi vyjíždíme na přelomu května a června do školy v přírodě.
Příroda působí na organismus jako komplex činitelů – sluneční záření, vzduch a voda pozitivně ovlivňují růst organismu, látkovou výměnu, obrannou schopnost, nervovou soustavu i celkovou psychiku dětí. Škola v přírodě zprostředkuje dětem poznání přírodních jevů, úkazů a míst, které ve městě nemají možnost poznat.
Dává dětem možnost rekreace, ale současně upevňuje dovednosti v různých sportovních odvětvích – turistika, plavání, apod. Učí dítě samostatnosti v jednání a sebeobsluze a usměrňuje jeho vztahy ke kolektivu. Dítě poznává krásu přírodního prostředí, poznává, co dává příroda člověku a jak je nutné přírodu šetřit a pečovat o ni – ekologická výchova. Během pobytu ve škole v přírodě učitelé lépe poznají celou osobnost dítěte, jeho citové vazby k rodině a rodiny k němu, jeho zdravotní stav, fyzickou zdatnost. - dle zájmu rodičů absolvují nestarší děti předplavecký výcvik
- Seznamujeme děti s tím, co je ohrožuje (kouření, alkohol, drogy, nadměrné sledování televize nebo hraní počítačových her)
- Děti učíme využívat slůvko NE (např. hrou "O ztracené holčičce")
- V případě ohrožení učíme děti obrátit se na osoby, kterým důvěřuje - učitel(ka), rodič, policista (např. hrou "Co je správné, Budulínku")
- Děti se učí znát svoji adresu, telefonní čísla domů, záchranné služby, policie (hrou "Co bys dělal, kdyby ...")
- Děti jsou poučeni o nebezpečí u pohozených věcí - injekční stříkačky, plechovky, apod.
- Informujeme děti o léčivých bylinách